Skip to main content

The Missing MH370 Malaysia Airlines Plane.

Assalamualaikum.

Pagi ni rakyat Malaysia digemparkan dengan berita kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 yang tiba-tiba hilang tanpa dikesan. bukan setakat dekat Malaysia berita ni tersebar tapi sampai ke seluruh dunia. Menurut sumber pesawat ni mula berangkat dari KLIA ke Beijing China. Pesawat itu, yang turut membawa 12 anak kapal dan 227 penumpang berlepas dari KLIA pada 12.41 pagi tadi dan dijadual mendarat di Beijing pada 6.30 pagi. tapi an unpredictable incident dah berlaku di mana pesawat tersebut tak mendarat di Beijing pada waktu yang dijangkakan. Ya Allah. . . :'(



even though aku bukan berada di tempat mereka but I can feel the same.

Hilang tanpa kesan.

        Setakat ini usaha mengesan masih lagi dilakukan pihak Jabatan Penerbangan Awam Malaysia di Pusat Koordinasi Mencari dan Menyelamat Aeronautika Subang. Kerajaan Singapura juga siap sedia memberi bantuan mencari.Khabar angin kini sedang tersebar luar di media sosial dan masyarakat dan pihak pihak tertentu diminta untuk hentikan sebarang spekulasi kerana ia bakal mengganggu urusan mengesan pesawat berkenaan. dikatakan bahawa pesawat itu diterbangkan oleh Kapten Zaharie Ahmad Shah, juruterbang pesawat MAS yang hilang bersama pembantunya, Fariq AB Hamid.



lepas je dapat tahu pasal berita ni, aku pun seerch la kat fb, twitter semua. paling menyedihkan ada pihak yang aku rasa taktau la kenapa dengan diaorang, menyebarkan berita palsu about the incident. apa yang diaorang fikir? buat macam tu untuk dapatkan perhatian yang lebih? untuk dapat the most retweet statement? nak dapat beribu-ribu likers? such a nonsense lahh! kau buat rumors sama je macam kau menyebarkan fitnah. and you know right that fitnah tu berdosa besar? benda serius macam ni pun kau boleh lagi buat main-main. MasyaAllah. kecewa betul aku dengan orang yang macam ni.


for an example. someone post this pict and cakap MH370
 terhempas di Lautan China Selatan.

          We never expected benda macam ni akan berlaku right? semuanya adalah ketentuan Allah. cuma Allah je yang tahu macam mana keadaannya pesawat tu, keadaan penumpangnya, mana tempatnya. Allahuakbar. kepada Allah juga kita kembali. mungkin ini satu ujian dan juga pengajaran yang Allah beri supaya kita lebih berhati-hati dan mengambil iktibar. semoga para penumpang pesawat MH370, anak kapal serta crew-crew yang terlibat dalam operasi mencari MH370 ynag hilang sentiasa berada dalam lindungan Allah S.W.T. 






Comments

Popular posts from this blog

Temuduga Diploma Bahasa Inggeris UPSI

Assalamualaikum.  Hai. Aku kembali lepas beberapa hari menghilangkan diri. Sebenarnya, Aku pergi Tanjung Malim, Perak sebab ada temuduga untuk jurusan diploma Bahasa Inggeris dekat Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI). It's just an interview. tapi harap-harap terpilih/lulus ujian khas dan temuduga tu. Aminn. doakan ya? :)           Bila cakap pasal UPSI benda yang akan keluar dalam kepala mesti "jadi cikgu" . Just like when I told my grandparents that I was chosen to be interviewed in UPSI. "Jadi cikgu BI lah ni." (since my grandfather was a teacher) tak semestinya. Aku baru ambil jurusan diploma. habis diploma, belum layak jadi cikgu. kena sambung ijazah lagi. dan tak semestinya yang belajar kat UPSI tu, semuanya jadi cikgu. kena tahu tu. My interview was on 21 April 2015. (sejak bila speaking ni Aishah?) pagi tu, pukul 8.15-10.30 pagi, calon-calon temuduga kena lalui ujian khas. atau senang kata, writing test. ujian ni, termasuklah pemahaman

Punca Kuku Cepat Panjang

Hi.           "Kerap berak sebab tu kuku panjang." kata Chef Lin kepada Opah kata kepada aku. chia chia chia. Eh, tapi betul ke bila selalu berak ni kuku cepat panjang? Yes, kuku aku memang cepat panjang, and yes aku memang jenis kerap berak. Sehari sekali mesti berak. Tak kira pagi, petang ataupun malam. Bukankah itu tandanya usus aku sihat? hihihii. Dan kuku aku memang cepat panjang. Lepas tiga hari aku dah nampak kuku putih memunculkan diri.           "Padahal tiga hari lepas baru potong kot!!!" rungut aku setiap kali tengok kuku putih dah muncul. Tak tak, kuku cepat panjang bukan sebab kau kerap berak jadah semua. Tapi sebab kuku tangan kerap terdedah dengan environment (environment gituhh). Contoh la ka n  kit a makan, basuh tangan ataupun menyentuh apa-apa jelah. Lebih-lebih lagi kalau kita makan guna tangan, makin banyak la nutrien dari makanan tu diserap oleh kuku kita. Haa sebab tulah kuku kita tumbuh dengan pesat. Cukup air cukup nutrient. So tak

Temuduga Masscom UITM

Hai.           Harini saja nak share pengalaman interview kos Masscom. Ya, aku mohon Diploma Mass Communication atau dalam Bahasa Melayunya, Diploma Komunikasi dan Media. Pernah dengar? Kalau pernah, tahniah korang seorang yang PEKA. Kalau tak pernah, korang kena lebih banyak explore dan membaca. Sebenarnya aku pun takde la tahu mendalam sangat pasal Masscom ni. Yang aku tahu dia berkaitan dengan media. Tapi, memandangkan aku dapat interview kos ni, jadi kenalah study serba sedikit. Apa yang aku dapat sepanjang 'research' kos ni orang panggil kos artis. Sebab kebanyakan artis, Instagram famous, wartawan, pengacara semua merupakan pelajar Masscom. Nama pun media kan?           Temuduga aku haritu dekat UITM Pasir Gudang. Bertarikh, 23 April 2016. Selang 3 hari dengan aku punya temuduga Farmasi SPA. Jadi, preparation aku pun ala kadar je sebenarnya. Sebab masa dah tak banyak. Aku baca mana yang patut je. Sebenarnya, interview ni ada dua perkara. Mula-mula dia aka