Skip to main content

My Special Day

Assalamualaikum.

          what a great day yesterday! ehh tetiba je. hahaaa mesti semua tengah tercenggang ni. apahal lah pompuan ni cakap special day pulakk. tulah korang taktauuu. semalam member-member kelas aku buat birthday party surprise punya for me. haha terharu lah siaaa.

"Happy Birthday to me,
Happy Birthday to me,
Happy seventeen-year-old,
Happy Birthday to me. . ." - 28/01/14

actually takda lah kejutan sangat kann. ada cerita kelakar di sebalik perancangan 'surprise' yang diaorang dah plan tuu. act budak-budak ni dah plan dua minggu sebelum birthday aku. mula-mula aku pun taktahu pasal ni. tapi lama-lama aku rasa pelik ngan diaorang. dengan tiba-tiba diaorang suka buat discussion tanpa pengetahuan aku. bila aku tanya jawab diaorang '"alahh, cakap pasal langsir.". aku pun iyekan jelahh. 

          then satu hari nampak lagi diaorang discuss aku pun memnempel lah kat tepi. bila diaorang nampak je aku, semua bersuraii. kuaja gilaaa. dari situ aku dah tau dah diaorang nak buat something. haaahaaa. so nak taknak aku pun kenalah buat buat yang aku memang taktau pape. susah woii nak acting!

disebabkan diaorang semua dah bersusah payah nak celebrate birthday aku, so aku pun decide untuk buat satu kek (biskut sebenonyaa) lapis cheese. konon konon tanda penghargaan aku dekat diaorang lahh. gilaa dah la aku tak pernah buat cheesekut lapis tuu. nasib baik menjadii. and diaorang puji sedap gila. licin diaorang makan. sampai ada yang tak merasa. aku pun dapat rasa sesudu kecik jehh T.T sedap doeeee. menyesal tak buat banyak sikit. (takpe Aishah lenkali adaa.)


ni dia cheesekut buatan aku. sedap gilaaa!
kau tengok lahh tak sampai 10 minit dah tinggal banyak tuu.

         kebetulan petang tu kitaorang memang ada duty nak hias kelas. so, sebelum hias kelas tu, sambutlah dulu birthday party aku kejapp. haha makan makan gituuw. aku masuk je kelas, terus diaorang nyanyi lagu Happy Birthday. awhhh touching gilaaa! rasa bersyukur, terharu, terlalu gembira sebab ada kengkawan yang best dan awesome. seriously aku tak pernah ok sambut birthday dengan kawan-kawan. act last aku sambut birthday masa umur aku 2 tahun. lama tuuu. sekarang aku dah 17 tahun dah weiii. kau kiralah sendiri dah berapa lama. 


muka takleh blah! eksited gilaa.
senyum tu dah takleh nak cover-cover dahh.

Alex ngan Fareed perhati je kat tepi tuu.

          what else I wanna say? thank you jelahh. terima kasih yang tak terhingga dekat member-member kelas 5 Putra 1 yang beria collect duit, beli kek, tempah makanan, order air dekat kantin, kesudian ayah Ain gorengkan mee hoon and bagi hadiah semuaa. seriously aku takkan lupa kenangan terindah nii. *adoii rasa nak nagis pulak bila time taip entri ala-ala bagi ucapan ringkas* oh ohh tak lupa juga untuk mereka yang dah wish birthday aku tak kiralah yang secara lisan, melalui fb, mesej, call dan sebagainyaa. fuhh lagi-lagi si Alex tu, dia yang paling banyak ucap 'Happy Birthday' kat aku. thank you Alex! hahaaaa. 

sana kek sini kek mana-mana ada kek!

mangkuk Akem. kek sajee.

roti sosej mak Gummy buat. nugget tu mak Aja yang goreng.
thanks kaliann~

aku rasa aku dah cukup panjang membebel. so apa kata kita tengok gambar pulakk?

Chinese clasmate yang happening lagi pening. sporting.
supportive and etc. . . hahaa thank you liao!

team budak-budak lelaki yang cuma jadi tukang makan.
thanks jugakk!

with Shida Shidot, si Tok Dalang yang merancang
 party nii.

Meoni yang terpaksa tangguhkan diet demi cheesekut.
ni pun team Tok Dalang.

tak pasti kenapa dengan Aja nii. tok Dalang gak ni.

with Enru. nampak kurus lak aku. kahkahh! 

main point kat sini "Birthday Girl!"

me and Gummy. 

Geng Maharaja Lawak Mega!

Meoni suap kitalahh.

kan aku dah kata diaorang ni team tukang makan.

susah senang pahit manis sedih gembira
kami kongsi sama-sama. kiss and hugs for you guys :)

last but not least.

p/s: againnn masih lagi nak ucap mekasih, terima kasih, thank you, xie xie, gamsahamnida,untuk semua. taktau nak cakap apa lagii. thank youuuuuuu! love you guys so much much much. hahaaa.

















Comments

Popular posts from this blog

Temuduga Diploma Bahasa Inggeris UPSI

Assalamualaikum.  Hai. Aku kembali lepas beberapa hari menghilangkan diri. Sebenarnya, Aku pergi Tanjung Malim, Perak sebab ada temuduga untuk jurusan diploma Bahasa Inggeris dekat Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI). It's just an interview. tapi harap-harap terpilih/lulus ujian khas dan temuduga tu. Aminn. doakan ya? :)           Bila cakap pasal UPSI benda yang akan keluar dalam kepala mesti "jadi cikgu" . Just like when I told my grandparents that I was chosen to be interviewed in UPSI. "Jadi cikgu BI lah ni." (since my grandfather was a teacher) tak semestinya. Aku baru ambil jurusan diploma. habis diploma, belum layak jadi cikgu. kena sambung ijazah lagi. dan tak semestinya yang belajar kat UPSI tu, semuanya jadi cikgu. kena tahu tu. My interview was on 21 April 2015. (sejak bila speaking ni Aishah?) pagi tu, pukul 8.15-10.30 pagi, calon-calon temuduga kena lalui ujian khas. atau senang kata, writing test. ujian ni, termasuklah pemahaman

Punca Kuku Cepat Panjang

Hi.           "Kerap berak sebab tu kuku panjang." kata Chef Lin kepada Opah kata kepada aku. chia chia chia. Eh, tapi betul ke bila selalu berak ni kuku cepat panjang? Yes, kuku aku memang cepat panjang, and yes aku memang jenis kerap berak. Sehari sekali mesti berak. Tak kira pagi, petang ataupun malam. Bukankah itu tandanya usus aku sihat? hihihii. Dan kuku aku memang cepat panjang. Lepas tiga hari aku dah nampak kuku putih memunculkan diri.           "Padahal tiga hari lepas baru potong kot!!!" rungut aku setiap kali tengok kuku putih dah muncul. Tak tak, kuku cepat panjang bukan sebab kau kerap berak jadah semua. Tapi sebab kuku tangan kerap terdedah dengan environment (environment gituhh). Contoh la ka n  kit a makan, basuh tangan ataupun menyentuh apa-apa jelah. Lebih-lebih lagi kalau kita makan guna tangan, makin banyak la nutrien dari makanan tu diserap oleh kuku kita. Haa sebab tulah kuku kita tumbuh dengan pesat. Cukup air cukup nutrient. So tak

Temuduga Masscom UITM

Hai.           Harini saja nak share pengalaman interview kos Masscom. Ya, aku mohon Diploma Mass Communication atau dalam Bahasa Melayunya, Diploma Komunikasi dan Media. Pernah dengar? Kalau pernah, tahniah korang seorang yang PEKA. Kalau tak pernah, korang kena lebih banyak explore dan membaca. Sebenarnya aku pun takde la tahu mendalam sangat pasal Masscom ni. Yang aku tahu dia berkaitan dengan media. Tapi, memandangkan aku dapat interview kos ni, jadi kenalah study serba sedikit. Apa yang aku dapat sepanjang 'research' kos ni orang panggil kos artis. Sebab kebanyakan artis, Instagram famous, wartawan, pengacara semua merupakan pelajar Masscom. Nama pun media kan?           Temuduga aku haritu dekat UITM Pasir Gudang. Bertarikh, 23 April 2016. Selang 3 hari dengan aku punya temuduga Farmasi SPA. Jadi, preparation aku pun ala kadar je sebenarnya. Sebab masa dah tak banyak. Aku baca mana yang patut je. Sebenarnya, interview ni ada dua perkara. Mula-mula dia aka