Skip to main content

Last Holiday: Port Dickson

Assalamualaikum.

          Wahhh dah lama tak update blog. 4 days. rindunyaaaa! kemana menghilang? mana ada hilang. I pergi holiday lahh. huuu last holiday before school reopen. pasni bila dah naik sekolah, dah susah nak pegi holiday. so kemana pulak aku merayap kali ni? 


I ikut my sis and her 'kecik family' pergi holiday dekat Port Dickson (PD) for two days. hahaa kejap je. sebab my sis ada hal and kena balik JB awal. hari Khamis (26/12) haritu mulalah journey aku ke PD. first holiday without umi ayah. rare takk? hahaaaa. dalam pukul 12 lebih camtu bertolak dari Segamat (my home) ke PD.


          bila dah sampai PD tu, kitaorang mulakan misi mencari Glory Beach Resort. resort ni rupa dia macam apartment. ada banyak blok. memang besar lah tempatnya. resort ni dekat dengan Grand Lexis (tempat mahal T.T) masa nak cari kitaorang punya apartment-resort tu, punyalah kena pusing sana pusing sini nak cari mana lah tempatnya. nasib baik iPad akak aku ada line internet. so bolehla guna GPS. jadi korang, kalau nak pergi holiday ke mana-mana kenalah ada GPS. zaman sekarang kan dah moden. macam-macam gajet ada. so sebagai pengguna, gunakanlah gajet-gajet tu kearah kebaikan. *ecehh, pandai nasihat orang pulak*


baiklahh aku taknak banyak bebel. sebab korang lebih suka tengok gambar kann? so biar gambar menceritakan segala-galanya. :D enjoyyyy!




kawasan dia serius besar

ni bilik aku

selca dulu sebelum pergi turun makan


dekat resort aku ada orang tengah shooting cerita 'Senafas Cinta.'
and I saw Fouziah Gous dengan Syafiq Kyle tengah shooting.

lepas dah kenyang, aku pergi gerai-gerai kat depan laut. saja jalan-jalan.
last-last sangkut jugak beli satu barang. 

Ini dia seluar yang dah meanmbat hatikuu.

ada banyak benda jual dekat gerai gerai tu. korang mesti
rambang mata kalau datang.

          esoknya. Jumaat (27/12) aku check out resort. and teruskan perjalanan balik JB. aku tak balik Segamat. sebab hari Ahad umi ayah datang ambik aku. hheee. sebelum balik JB kitaorang sempat lagi singgah Nilai. dekat sana aku ngan akak aku melempiaskan rasa nak shopping yang dah membuak-buak tu. serius dekat sana ada banyak barang yang best best. lagi best sebab harga dia murah. kalau nak lagi murah kena pandai bargain (menawar). 

ni nak cakap sikit, tak lama lagi dah nak masuk tahun baru. mesti ada sesetengah orang yang akan tukar langsir baru. kan? tapi taktau mana nak cari orang nak tempah langsir. aku ada satu tempat yang boleh jahitkan langsir untuk korang. tempatnya dekat Nilai lahh! (Nilai 3) nama kedai tu 'Nafisa Silk House'. dekat situ, korang boleh pilih kain langsir yang korang suka. lepastu boleh mintak orang tu jahitkan sekali. dan part yang paling best, langsir korang akan siap dalam masa satu jam je. "satu jam? biar betul?!" ye betul, satu jam je. harga pun murah. akak aku haritu tempah langsir kat sana. dan dalam masa 1 jam dah siap dah. 

ni contoh langsir yang dah siap.

langsir siap dalam 1 jam.

antara barang lain yang ada dekat Nilai 3.


mangsa model tudung and shawl ialah akak aku. hahaa

carpet pun hadoo.

sementara tunggu langsir siap, kita pekena Marrybrown duluu. lapaaar!

I think entri kali ni macam tak banyak cakaplah. haahaa actually idea kering. and dah lama tak update blog. so cara nak taip pun macam dah tak reti dahh. haaahaa *mengarut* takpelah, walaupun tak banyak bebel, tapi gambarr dah cerita semuanya kann? pasni aku update strory masa aku duduk JB pulak ok? stay tuned!


























Comments

Popular posts from this blog

Temuduga Diploma Bahasa Inggeris UPSI

Assalamualaikum.  Hai. Aku kembali lepas beberapa hari menghilangkan diri. Sebenarnya, Aku pergi Tanjung Malim, Perak sebab ada temuduga untuk jurusan diploma Bahasa Inggeris dekat Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI). It's just an interview. tapi harap-harap terpilih/lulus ujian khas dan temuduga tu. Aminn. doakan ya? :)           Bila cakap pasal UPSI benda yang akan keluar dalam kepala mesti "jadi cikgu" . Just like when I told my grandparents that I was chosen to be interviewed in UPSI. "Jadi cikgu BI lah ni." (since my grandfather was a teacher) tak semestinya. Aku baru ambil jurusan diploma. habis diploma, belum layak jadi cikgu. kena sambung ijazah lagi. dan tak semestinya yang belajar kat UPSI tu, semuanya jadi cikgu. kena tahu tu. My interview was on 21 April 2015. (sejak bila speaking ni Aishah?) pagi tu, pukul 8.15-10.30 pagi, calon-calon temuduga kena lalui ujian khas. atau senang kata, writing test. ujian ni, termasuklah pemahaman

Punca Kuku Cepat Panjang

Hi.           "Kerap berak sebab tu kuku panjang." kata Chef Lin kepada Opah kata kepada aku. chia chia chia. Eh, tapi betul ke bila selalu berak ni kuku cepat panjang? Yes, kuku aku memang cepat panjang, and yes aku memang jenis kerap berak. Sehari sekali mesti berak. Tak kira pagi, petang ataupun malam. Bukankah itu tandanya usus aku sihat? hihihii. Dan kuku aku memang cepat panjang. Lepas tiga hari aku dah nampak kuku putih memunculkan diri.           "Padahal tiga hari lepas baru potong kot!!!" rungut aku setiap kali tengok kuku putih dah muncul. Tak tak, kuku cepat panjang bukan sebab kau kerap berak jadah semua. Tapi sebab kuku tangan kerap terdedah dengan environment (environment gituhh). Contoh la ka n  kit a makan, basuh tangan ataupun menyentuh apa-apa jelah. Lebih-lebih lagi kalau kita makan guna tangan, makin banyak la nutrien dari makanan tu diserap oleh kuku kita. Haa sebab tulah kuku kita tumbuh dengan pesat. Cukup air cukup nutrient. So tak

Temuduga Masscom UITM

Hai.           Harini saja nak share pengalaman interview kos Masscom. Ya, aku mohon Diploma Mass Communication atau dalam Bahasa Melayunya, Diploma Komunikasi dan Media. Pernah dengar? Kalau pernah, tahniah korang seorang yang PEKA. Kalau tak pernah, korang kena lebih banyak explore dan membaca. Sebenarnya aku pun takde la tahu mendalam sangat pasal Masscom ni. Yang aku tahu dia berkaitan dengan media. Tapi, memandangkan aku dapat interview kos ni, jadi kenalah study serba sedikit. Apa yang aku dapat sepanjang 'research' kos ni orang panggil kos artis. Sebab kebanyakan artis, Instagram famous, wartawan, pengacara semua merupakan pelajar Masscom. Nama pun media kan?           Temuduga aku haritu dekat UITM Pasir Gudang. Bertarikh, 23 April 2016. Selang 3 hari dengan aku punya temuduga Farmasi SPA. Jadi, preparation aku pun ala kadar je sebenarnya. Sebab masa dah tak banyak. Aku baca mana yang patut je. Sebenarnya, interview ni ada dua perkara. Mula-mula dia aka