Skip to main content

Herbalife -Omega 3 Fish Oil

Assalamualaikum.

          lama dah tak update pasal produk Herbalife ni. ok harini, saya nak share sikit tentang lagi satu Herbalife's best product. semua produk Herbalife memang best. tak caye pergi beli skang. produk yang saya nak story harini ialah Herbalife Omega 3 Fish Oil. "makhluk amende ni?" "macam mana rupa dia?" "rasa dia camne?" "apa khasiat dia?" yes I know korang curious tentang benda ni. jangan risau. I'll explain detail. kalau tak faham boleh tanya. okeng?



tadaaa ini dia rupa botol omega.

dan ini pula rupa omega tadi. minyak ikan dalam soft gel.

get it? dah tengok rupa, mesti nak tahu khasiat and rasanya pulak kan? ok, as everyone knows omega ni bagus untuk perkembangan otak. and dalam entri Amalan Semasa Mengandung haritu pun saya ada sentuh sikit tentang omega ni. dan harini saya nak bagitahu khasiat omega dengan lebih terperinci. baca sampai habis tau kalau nak tahu.

          heloo, adakah anda bersama saya? pay attention please. kita nak mula story nii. dalam Omega ni mengandungi minyak ikan yang bermutu tinggi yang kaya dengan vitamin. rasa dia agak hanyir sikit. tapi kalau dah biasa makan, takda hanyirnya. anak sedara saya makan omega ni macam chewing gum. lek jehh. kalau korang nak tahu, kalau kita letak Omega ni dalam peti ais, dia takkan beku. tapi jangan pula letakkan dekat suhu panas melampau. nanti nutrisi hilang pulakk. -_-

Omega ni sangat bagus untuk perkembangan otak kanak-kanak. kajian menunjukkan, kanak-kanak yang mengambil omega lebih awal, otak mereka lebih cergas. paling bagus, ambil omega ni semasa dalam kandungan lagi. I told you, nak didik anak, didik dari awal. kalau dah besar baru nak ajar makan tu makan ni memang tak jalan punya. dah liat. so pembelajaran awal bermula semasa dalam kandungan lagi. time tu terapkan nilai-nilai dan makanan yang baik-baik. dengan pengambilan Omega juga dapat membantu kanak-kanak lebih fokus semasa belajar dan ingatan menjadi lebih kuat. kalau nak pandai, makanlah Herbalife Omega 3 Fish Oil ni. *thumbs up* I dah try!

          selain tu, Omega ni juga dapat membantu merawat serta mengawal penyakit eczema. apa tu eczema? eczema ialah penyakit kulit yang menyebabkan kulit jadi gatal dan meruam. dan untuk sesiapa yang badan dia lemah (selalu demam, batuk atau selsema) boleh juga amalkan makan Omega ni. sebab dalam Omega ni ada antibodinya yang tersendiri. saya dah pernah try dah. setiap kali selsema atau batuk, saya akan lebihkan pengambilan Omega. biasa sehari makan 2 biji, tapi kalau tak sihat makan 4/5 biji. Alhamdulillah, esoknya dah kurang. kalau ada penyakit asma pun boleh jugak try Omega ni. makan je setiap hari. and inhaler kat rumah tu pun dah boleh buang je. :3 hehee


perempuan biasanya pentingkan kecantikan right? kalau muka tumbuh jerawat sebijik, dah kecoh sekampung. (elehh sekarang mana main kampung. memasing dah lari bandar.) ok tukar, kecoh satu taman perumahan. jadi kalau nak kulit cantik, mulus licin bersiri, sila makan Omega. kalau taknak makan Herbalife punya, alasan "mahal lahh, takda duit." korang boleh pergi pasar or pasaraya, pergi beli ikan salmon. dalam ikan salmon tu korang boleh dapat pure omega. salmon ni memang tinggi kepekatan omega dia. kau nak masak apa salmon tu suka hati lah eh? kalau taktau rupa ikan slamon, boleh rujuk gambar bawah ni. 


"badan gemuk! dah tak lawa cam dulu." "nak kurus, nak makan apa?" Herbalife ada. jangan risau. salah satu caranya, makan Omega. haii semua nak kena makan Omega. haruslah. kan dah cakap tadi Omega ni bagus. banyak khasiat. dalam Omega ni ada minyak ikan dan minyak ikan tu akan lawan *dush dush dush* dengan minyak jahat a.k.a lemak dalam badan korang. dan at the end of the result, yeayy, minyak ikan menang! dan peratus lemak dalam badan pun turun dan (banyaknya dan) berat pun turun.

          *contoh situasi di klinik/hospital* "paras kolestrol encik/cik/puan tinggi" " encik/cik/puan mengidap kencing manis". balik rumah terus rasa down. T.T lepas tu ambil keputusan nak diet kononnya. makan tu taknak makan ni taknak. takut kencing manis and kolestrol naik. adoii salah tu salah. penyelesaian terbaik, makan Omega! what? Omega? again? yes, omega. lupa ke? tajuk harini kan pasal omega -_- lol! sini nak habaq, omega ni boleh turunkan paras kolestrol dalam badan. dah tu bila kolestrol turun automatik paras gula dan darah pun jadi normal. sebab penyakit kencing manis ni semua bermula dengan paras kolestrol yang tinggi.


so, sesiapa yang berminat nak try makan Omega ni atau pun nak try makan Herbalife. boleh lah inform me or my kakak (Herbalife Distributor)  dekat bahagian "Linky" ok?










Comments

Jaja Zaleha said…
Saya pun amal minyak ikan juga. Betul tu kalau jerawat memang cepat kecut hehe :)
Unknown said…
Berapa kali makan dalam sehari n berapa biji?

Popular posts from this blog

Temuduga Diploma Bahasa Inggeris UPSI

Assalamualaikum.  Hai. Aku kembali lepas beberapa hari menghilangkan diri. Sebenarnya, Aku pergi Tanjung Malim, Perak sebab ada temuduga untuk jurusan diploma Bahasa Inggeris dekat Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI). It's just an interview. tapi harap-harap terpilih/lulus ujian khas dan temuduga tu. Aminn. doakan ya? :)           Bila cakap pasal UPSI benda yang akan keluar dalam kepala mesti "jadi cikgu" . Just like when I told my grandparents that I was chosen to be interviewed in UPSI. "Jadi cikgu BI lah ni." (since my grandfather was a teacher) tak semestinya. Aku baru ambil jurusan diploma. habis diploma, belum layak jadi cikgu. kena sambung ijazah lagi. dan tak semestinya yang belajar kat UPSI tu, semuanya jadi cikgu. kena tahu tu. My interview was on 21 April 2015. (sejak bila speaking ni Aishah?) pagi tu, pukul 8.15-10.30 pagi, calon-calon temuduga kena lalui ujian khas. atau senang kata, writing test. ujian ni, termasuklah pemahaman

Punca Kuku Cepat Panjang

Hi.           "Kerap berak sebab tu kuku panjang." kata Chef Lin kepada Opah kata kepada aku. chia chia chia. Eh, tapi betul ke bila selalu berak ni kuku cepat panjang? Yes, kuku aku memang cepat panjang, and yes aku memang jenis kerap berak. Sehari sekali mesti berak. Tak kira pagi, petang ataupun malam. Bukankah itu tandanya usus aku sihat? hihihii. Dan kuku aku memang cepat panjang. Lepas tiga hari aku dah nampak kuku putih memunculkan diri.           "Padahal tiga hari lepas baru potong kot!!!" rungut aku setiap kali tengok kuku putih dah muncul. Tak tak, kuku cepat panjang bukan sebab kau kerap berak jadah semua. Tapi sebab kuku tangan kerap terdedah dengan environment (environment gituhh). Contoh la ka n  kit a makan, basuh tangan ataupun menyentuh apa-apa jelah. Lebih-lebih lagi kalau kita makan guna tangan, makin banyak la nutrien dari makanan tu diserap oleh kuku kita. Haa sebab tulah kuku kita tumbuh dengan pesat. Cukup air cukup nutrient. So tak

Temuduga Masscom UITM

Hai.           Harini saja nak share pengalaman interview kos Masscom. Ya, aku mohon Diploma Mass Communication atau dalam Bahasa Melayunya, Diploma Komunikasi dan Media. Pernah dengar? Kalau pernah, tahniah korang seorang yang PEKA. Kalau tak pernah, korang kena lebih banyak explore dan membaca. Sebenarnya aku pun takde la tahu mendalam sangat pasal Masscom ni. Yang aku tahu dia berkaitan dengan media. Tapi, memandangkan aku dapat interview kos ni, jadi kenalah study serba sedikit. Apa yang aku dapat sepanjang 'research' kos ni orang panggil kos artis. Sebab kebanyakan artis, Instagram famous, wartawan, pengacara semua merupakan pelajar Masscom. Nama pun media kan?           Temuduga aku haritu dekat UITM Pasir Gudang. Bertarikh, 23 April 2016. Selang 3 hari dengan aku punya temuduga Farmasi SPA. Jadi, preparation aku pun ala kadar je sebenarnya. Sebab masa dah tak banyak. Aku baca mana yang patut je. Sebenarnya, interview ni ada dua perkara. Mula-mula dia aka